srijeda, 16. oktobar 2019.

Prezentacija „Beyond projects? Local legitimacy and civil society advocacy in Bosnia and Herzegovina“


U četvrtak, 15.10.2019. godine održana je prezentacija analize „Van projekata? Lokalni legitimitet i zalaganje civilnog društva u Bosni i Hercegovini“ u organizaciji Friedrich Ebert Stiftung-a.

Istraživanje o legitimitetu civilnog društva u Bosni i Hercegovini uradio je Randall Puljek- Shank,  politički analitičar koji već duže vrijeme živi u Bosni i Hercegovini. Njegovo istraživanje je pokazalo da su donori sve više svjesni  limita legitimiteta sa kojima se susreću nevladine organizacije (NVO) u svom zalaganju te zbog traže način da uključe i druge aktere u ovu priču. Analizom se  pokazalo šta je to što čini organizacije civilnog društva legitimnim u očima građana te se baziralo na četiri pitanja.

Prvo je bilo pitanje legitimiteta koji imaju organizacije civilnog društva kod građana, te do koje mjere donatorski programi utiču na legitimitet NVO-a. Pokazalo se da zbog prevelikog fokusa na tehnički dio programa i analize eksperata, ovi programi s vremena na vrijeme mogu smanjiti legitimitet organizacije umjesto da ga ojačaju. Zatim se postavlja pitanje koje su to organizacije koje dobivaju najveći dio podrške. Došlo se do zaključka, da na generalnom nivou postoje tri vrste civilnih organizacije. Prve su takozvane „donor darlings“ koje uživaju podršku donatora, ali ne i građana. Drugi po redu su predstavnici koji imaju podršku građana, ali ne i donatora, a na kraju su takozvani „intermediaries“ koji imaju podršku i građana i donatora. Istraživanje je pokazalo, da je upravo treća grupa ona koja može da postigne najviše rezultata.

Valerie Perry je u svom izlaganju rekla, da trenutačni trend krize legitimiteta može postati samo gori, ali da ima prostora za napredak čim se vode razgovori o ovakvim temama.  Naglasila je da postoji generalno nerazumijevanje između ljudi i organizacija civilnog društva, gdje ljudi vide NVO kao pijune međunarodne zajednice.

Ono što daje legitimitet civilnim organizacijama u očima građana, prema rezultatima istraživanja, jesu konkretni rezultati projekata kojima se te organizacije bave. Nakon globalne ekonomske krize 2008 godine, vjera u sistem otvorenog društva, čije vrijednosti propagira većina NVO-a, među građanima je počela da opada i paralelno sa tim počele su da se pojavljuju organizacije koje su protiv otvorenog društva i vrijednosti koje ono nosi.  Značajan dio rješenja ovog problema leži u komunikaciji.

Komunikacija između organizacija civilnog društva i građana je bitna za održavanje legitimiteta istih. Pokazalo se da se upravo na tome mora raditi, da bi se postiglo bolje razumijevanje te vratila vjera u NVO sektor i vrijednosti otvorenog društva.

Centar za promociju civilnog društva (CPCD) se već godinama zalaže za jačanje organizacija civilnog društva, suradnju i umrežavanje civilnog sektora te uspostavljanje kvalitetne komunikacije sa vladinim sektorom, ali i sa građanima. CPCD promviše i građanski aktivizam godinama kroz različite projekte i na taj način djeluje na poboljšanu komunikacije između građana i NVO sektora kao jednog od bitnih aspekata društveno-ekonomskog razvoja zemlje.