11. juli 2018

Tri tehnike savladavanja prekomjernog poslovnog stresa


Stres je sastavni dio života skoro svake osobe i moguće ga je proživjeti kroz bilo koju, svakodnevnu ili povremenu, aktivnost koju obavljamo poput putovanja, kućnih poslova, ljubavnih i prijateljskih odnosa. Sasvim je sigurno, da veliki udio stresnih stanja prolazimo i kroz posao – radnu aktivnost koju obavljamo kao profesionalnu djelatnost ili zanimanje.

Stres na poslu u određenoj količini može predstavljati pozitivan indikator koji upućuje na ljubav koju osjećamo prema poslu, odnosno dokazuje koliko nam je zapravo stalo do posla koji obavljamo. U ovom slučaju govorimo o manjim ili neznatnim količinama stresa koje su izazvane trenutnom situacijom koju možemo lako prevazići.

Sa druge strane, hronični stres koji karakteriše stalno prisustvo izvora frustracije ili anksioznosti sa kojima se osoba susreće svakodnevno, može imati nezamislivo štetne posljedice po naše duševno i fizičko zdravlje. Istraživanja su potvrdila statističku vezu između bolesti srca i pojedinaca koji pokazuju stresne obrasce ponašanja koje karakteriše nestrpljenje, konstantna konkurencija i preokupiranost sa uspostavljenim rokovima.

Upravo iz tih razloga, ovaj put pišemo o prekomjernim količinama stresa i tehnikama uz pomoć kojih ga se možemo riješiti, specifično u odnosu na posao -  radno mjesto i poslovno okruženje u kojem se nalazimo. Minimizirajte stres i budite produktivni u svom punom kapacitetu.  Važno je napomenuti, da tehnike savladavanja stresa koje ćemo vam predložiti u nastavku, treba prakticirati u kontinuitetu kako bi uspješno uspjeli savladati stresno stanje u hroničnom obliku.

  1. Dišite!

Daniel Goleman, jedan od najuspješnijih autora i naučnih novinara današnjice koji je dvanaest godina pisao za The New York Times, navodi tehniku disanja kao način na koji je uspješno prevazilazio i najstresnije situacije na poslu.

Odvojite za sebe 15 do 20 minuta svako jutro prije odlaska na posao, savjetuje Goleman. Dišite duboko, fokusirajući se isključivo na disanje i ne dopustite da se zadržavate na mislima koje aktiviraju stresno stanje i osjećaj bespomoći. Ukoliko vam takve misli nadolaze, dopustite im i da prođu bez zadržavanja. Na ovaj način, Daniel je uspio održati svoje mentalno zdravlje i ostvarivati svoje kapacitete u punom potencijalu, radeći pod pritiskom – pa čak i u strahu od otkaza.

Preporučuje se da u sklopu vježbi disanja prakticirate nježne i produžene izdisaje koji podržavaju parasimpatički nervni sistem, oslobađaju um i pomažu u fokusiranju. Vjerovatno će te primijetiti kako obrasce izdisaja možete povezati sa svojim trenutnim raspoloženjem ili stanjem uma. Ovakva tehnika disanja vodi do samosvijesti o stanju u kojem se nalazite i stvaranje pozitive promjene u životu kroz redovno prakticiranje.

  1. Krećite se!

Ukoliko se sami upustite u istraživanje o načinima reduciranja stresa na poslu, vidjet ćete da najveći broj izvora navodi fizičku aktivnost kao jedan od najefektivnijih načina oslobađanja od svakodnevno prisutnih faktora stresa u našem životu. Naučno je dokazan pozitivan utjecaj tjelovježbe na mentalno stanje kroz poboljšavanje raspoloženja i načina na koji sebe percipiramo – što itekako unapređuje naš performans na poslu. Postoje i dobri dokazi kako se fizičkim aktivnostima uspješno tretiraju stanja depresije i anksioznosti, koja i nisu toliko rijetka obzirom na često grubu i turbulentnu svakodnevnicu.

Pronađite svoju vrstu fizičke aktivnosti – koja odgovara vašim kapacitetima (yoga, trčanje, ples, itd.) i oslobodite se štetnog uticaja stresa na vaš organizam i duševno stanje.

  1. Pričajte!

Psiholog na poslu – zašto da ne?

Danas, savremena radna okruženja i poslodavci koriste usluge psihološkog savjetovanja na radnom mjestu za cjelokupni radni kolektiv. Beneficije su višestrane i mnogobrojne!

Ukoliko ste poslodavac i želite povećati produktivnost i efikasnost rada vašeg radnog kolektiva, psihološko savjetovanje je odlična ideja! Uspjeh zaposlenika/ice je uslovljen  mentalnim blagostanjem i zadovoljstvom osobe na poslu.

Ako ste ipak uposlenik/ica, budite proaktivni, razgovarajte sa svojim kolegama/icama i predložite korištenje usluga psihološkog savjetovanja na poslu – objašnjavajući brojne prednosti i napredak koji biste mogli ostvariti!

Zapamtite da rad nije i ne bi trebao biti mukotrpna životna aktivnost koju obavljate svakodnevno kako bi zaradili sredstva za život. Isplaćena vrijednost u novcu je svakako važna, ali nije i jedina i najvažnija vrijednost na koju trebamo obratiti pažnju. Poznanstva, timski rad, vještine i znanje, duševni mir, zdravlje, zadovoljstvo i sreća su samo neke od vrijednosti koje svoj izražaj ne mogu pronaći u novcu!

SMART Resursni centar već 10 godina pruža uslugu jačanja tima kroz implementaciju sistemskih, motivirajućih i edukativno - psiholoških radionica koje su svojevrsna zamjena za kontinuiranu podršku u konstruktivnom razgovoru koju uposleni psiholog može pružiti. Ovu uslugu je do sada koristilo mnogo kompanija, internacionalnih organizacija i lokalnih stručnih udruženja koji prepoznaju značaj kontinuiranog ulaganja u kompetencije tima da što bolje prevazilaze stresne situacije.