četvrtak, 9. april 2020.

KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE – Prezentacijske vještine


Prezentacija je način komunikacije koji može biti prilagođen različitim situacijama, kao što su obraćanje publici, na sastanku ili podnošenje izvještaja.

Kako bismo što uspješnije prenijeli svoju poruku ljudima, ključno je imati visokorazvijene vještine prezentiranja. Često nam se desi da nam se prilikom javnog nastupa znoje dlanovi, drhte ruke ili glas, te mislimo da smo u bezizlaznoj situaciji. Iako postoje ljudi kojima to jednostavno ide od ruke, nekima je to zahtjevnije i donosimo vam načine kako da poboljšate svoje prezentacijske vještine.

Za početak, potrebno je razlikovati vrste prezentacija ili javnog nastupa, a možemo izdvojiti neke:

  • govor na konferenciji ili nekom događaju,
  • predstaviti svoj prijedlog u formalnom okruženju,
  • govor na vjenčanju,
  • zahvala nekome prilikom nekog događaja,
  • zahvalnica kolegi/kolegici koji odlazi s posla,
  • traženje sponzora prilikom stvaranja novog biznisa, itd.

Iz ovih navedenih primjera možemo zaključiti da neće svako navedeno javno obraćanje zahtijevati isti pristup, te ne možemo ista pravila primijeniti na sve ove vrste prezentacija. No, neke su stvari zajedničke svima:

  1. prezentacija je bolja ukoliko je urađena efikasna priprema,
  2. morate jasno znati ko je u publici i koju poruku im želite prenijeti – na osnovu ovih informacija bira se stil prezentiranja, struktura i sadržaj govora, te upotreba vizualnih pomagala,
  3. nikad ne trebate prekoračiti vrijeme koje vam je određeno za obraćanje ili prezentaciju – vodite se pravilom što kraće – to bolje.

Ukoliko to što radite ne djeluje i vidite da polako gubite publiku (na mobitelima su, zijevaju ili slično) – uradite nešto drugo. Vi kontrolirate prostoriju u kojoj držite prezentaciju, sadržaj onoga što govorite uvijek možete usput promijeniti jer ste, na kraju krajeva, vi stručnjaci. No, bitno je zapamtiti da je ključ upravo u publici, zato kako biste ih animirali poslušajte naše prijedloge.

Neki od prijedloga za ovakve situacije su:

  • preskočite slajdove ukoliko imate prezentaciju – do dijela koji bi mogao biti zanimljiviji nego ono o čemu govorite u tom trenutku;
  • komunicirajte s publikom, pitajte ih postoji li nešto o čemu bi oni htjeli pričati, vezano je za temu a vi to niste spomenuli;
  • recite kako vam izgledaju uspavano te krenite sa diskusijom; ili
  • na samom početku prezentacije pitajte publiku šta očekuju i šta bi željeli proći s vama, tako ćete moći prekrojiti prezentaciju na način da ispuni njihova očekivanja.

Prema tvrdnjama stručnjaka koji sarađuju sa portalom SkillsYouNeed, postoji 10 načina poboljšanja prezentacije i vještina prezentiranja:

  1. Pokažite svoju zainteresiranost i strast prema temi koju prezentirate i povežite se sa svojom publikom.
  2. Fokusirajte se na potrebe publike i prezentaciju pravite na osnovu tih potreba, tako će i publika lakše odgovoriti na vaš entuzijazam i samu prezentaciju.
  3. Neka bude jednostavno: koncentrirajte se na svoju osnovnu poruku – ono što želite da publika zapamti nakon vaše prezentacije.
  4. Osmjehujte se i gledajte publiku u oči.
  5. Počnite jako – nečim što će privući i zadržati pažnju publike (bilo da je to neka interesantna riječ, rečenica, priča ili fotografija).
  6. Zapamti pravilo 10-20-30 za vizualnu prezentaciju, savjet Guya Kawasakija iz Applea, koji tvrdi da prezentacija: ne smije sadržavati više od 10 slajdova, trajati više od 20 minuta i ne koristiti veličinu fonta manju od 30.
  7. Pričajte priče – ljudi reagiraju na priče i to im drži pažnju.
  8. Koristite svoj glas efikasno – s ispravnim promjenama tona i visine.
  9. Koristite i tijelo prilikom prezentacije – gestikulacije i ostala neverbalna komunikacija jako je bitna, ali bitno je i da sve to izgleda prirodno.
  10. Opusti se, diši i uživaj.

Za kraj, na našem infografiku možete pronaći načine za borbu sa nervozom vezanom za prezentiranje.

 

Infografika