

Poznavanje političkog sistema i različitih nivoa vlasti u BiH, te razumijevanje važnosti aktivnog učešća i korištenja demokratskih alata samo su neki od ciljeva i tema edukativnog programa BLEYA (Battle for Local Empowerment and Youth Activism) koju Centar za promociju civilnog društva (CPCD) organizuje jednom mjesečno u svojim prostorijama, u obliku terenske nastave za učenice i učenike srednjih škola u Kantonu Sarajevo.
CPCD je neovisna organizacija koja jača civilno društvo i građanski aktivizam u BiH i na zapadnom Balkanu pružanjem kvalitetnih programa i usluga organizacijama civilnog društva, medijima, građanima i građankama, poslovnom sektoru i vlastima.
Osnovni i neizostavni dio svakog društva, a naročito civilnog, su građanke i građani. Međutim, primjetno je da se mladi kontinuirano isključuju iz demokratskih procesa, a što za posljedicu ima kompletne generacije neaktivnih mladih osoba koje ne traže odgovornost od izabranih političkih predstavnika i predstavnica.
Uz suglasnost Ministarstva za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo, CPCD je razvio program edukacije za srednjoškolke i srednjoškolce u Kantonu Sarajevo, a koji rezultira angažovanim mladim ljudima koji se interesuju za aktivnosti političarki i političara u svojoj zajednici. Program je u potpunosti kompatibilan sa predmetom Demokratija i ljudska prava/Građansko obrazovanje, a odvija se u vidu terenske nastave u prostorijama CPCD-a i školama, uz prethodni dogovor sa sekretarijatom i nastavnim osobljem škole.
Učenice i učenici na radionicu dolaze u pratnji profesora/ica, a najčešće tematske oblasti su: demokratija i demokratske institucije, politički sistem i nivoi vlasti u BiH, važnost korištenja demokratskih alata pri uticaju na izabrane predstavnike/ce, i sl.
„U školi nemamo priliku da naučimo ovako nešto. Informacije koje smo dobili u toku ove radionice, od velikog su nam značaja. Upravo su ovakve radionice potrebne nama mladima, one nas pokreću i uče tome da za svaki problem postoji rješenje“, istakla je Sumeja, učenica Četvrte gimnazije Ilidža.
Sa učenicama i učenicima se također razgovara o problemima sa kojima se oni susreću kako u školi tako i u svakodnevnom životu, te im se prenosi znanje o alatima putem kojih se mogu obratiti donosiocima odluka, a sve u cilju rješavanja istih i sličnih problema. Završni dio radionice je praktična vježba izrade pisama namjere, koja mladi mogu poslati na zvanične institucije.
Održane radionice pokazale su spremnost mladih osoba da artikulišu svoje probleme, ambicije i ciljeve, kada im se za to pruži prilika. U interaktivnoj atmosferi, nakon što dobiju jasniju sliku o cjelokupnom načinu upravljanja društvom i rješavanju društvenih problema, mladi se ujedinjuju u identificiranju uzroka i posljedica određenog zajedničkog problema.
„Kroz radionice poput ove, debate i slične događaje mladi spoznaju važnost aktivnog učešća u rješavanju problema“, istakao je Ahmed, učenik Srednje medicinske škole.
Uistinu, glavni i krajnji cilj ovog programa jeste probuditi i „otrgnuti“ mlade iz kolektivne društvene apatije koja nas okružuje, te ih motivisati, ohrabriti i uvjeriti da je zajedničkim snagama i dobrom voljom sve moguće.



