

Piše: Sanela Čičić
Sintagma „finansijsko upravljanje“ većinu ljudi asocira na banke, računovodstvene i knjigovodstvene servise, te druga pravna lica koja se bave ekonomsko-finansijskim poslovima. Rijetko ko bi finansijsko upravljanje inicijalno doveo u vezu sa udruženjima građana, odnosno organizacijama civilnog društva. Međutim, osnivanje nevladine organizacije nosi sa sobom kako prava, tako i brojne zakonom propisane obaveze. Među njima je vođenje poslovnih knjiga i podnošenje finansijskih izvještaja u skladu sa propisima kojima se uređuje računovodstvo neprofitnih organizacija.
Dobro finansijsko upravljanje uključuje: vođenje poslovnih knjiga, interne kontrole, budžetiranje i finansijsko izvještavanje.
Osnova računovodstva su zapisi koji prikazuju prihode i rashode. To podrazumijeva čuvanje originalne dokumentacije o prilivima i odlivima novca, odnosno novčanim tokovima.
Interne kontrole podrazumijevaju uspostavljen interni sistem kontrola koje sprječavaju zloupotrebu ili nenamjenski utrošak sredstava. Kontrole se mogu prilagoditi potrebama svake organizacije, međutim najčešće uključuju čuvanje novca na sigurnom mjestu (idealno u banci), zatim osiguravanje da su svi troškovi odobreni od strane ovlaštenog lica, praćenje budžeta, praćenje ili monitoring utroška na mjesečnoj bazi, zapošljavanje kvalificiranog finansijskog osoblja, vršenje revizije svake godine, sprovođenje bankovnog usaglašavanja svakog mjeseca, odnosno provjera da li se slažu iznos gotovine koji se nalazi u banci i iznos koji je zabilježen u našim evidencijama.
Za dobro upravljanje finansijama potrebno je pripremiti tačne budžete, kako bismo znali koliko nam je novca potrebno za izvršavanje nekog posla. Budžet je koristan samo ako je razrađen pažljivim predviđanjem troškova.
Pisanje i pregledanje finansijskih izvještaja posljednji je element koji sažima prihode i rashode u određenom vremenskom periodu. Način finansijskog izvještavanja prema donatoru najčešće određuje sam donator, dok su način, forma i rokovi za finansijsko izvještavanje prema nadležnim organima propisani zakonom.
Nepridržavanje zakonskih odredbi o finansijskom izvještavanju sa sobom nosi zakonom propisane sankcije.
Nacionalni ured Njemačkog saveza visokih narodnih škola u Bosni i Hercegovini (DVV International) i CPCD – SMART centar za obrazovanje odraslih sarađuju na projektnoj aktivnosti Profesionalizacija centara za obrazovanje odraslih u Evropi. U okviru ove saradnje, CPCD će se umrežiti sa članicama Evropske asocijacije za obrazovanje odraslih EAEA i uspostaviti saradnju i razmjenu sa njemačkim visokim narodnim školama, ali i razviti holistički program obrazovanja odraslih o temi Finansijsko upravljanje. Na ovaj način ćemo proširiti ponudu našeg SMART centra za obrazovanje odraslih, te će zainteresirane osobe moći pohađati navedeni program i steći potrebna znanja za adekvatno finansijsko upravljanje.